Isnin, Ogos 24, 2009

DARI PERMATANG PASIR KE LUNAS

Kelmarin ketua cawangan UMNO bagi aku borang pengundi luar dan suruh isi, dia kata tak kira dari parti mana. Katanya lagi aku masih ahli UMNO bermakna kedudukan ahli-ahli UMNO yang masuk ke parti lain tidak lupus ahlinya di dalam UMNO, sebab itulah ahli UMNO sehingga kini dan selamanya berjuta. Aku sudi mendengar celotehnya dan sedikit berkempen, pesannya lagi tolong isi dan hantar ke pusat urusetia di Bkt. Merah, aku akan dapat habuan agak lumayan. Aku mengiyakan saja. Aku memang pegundi di DUN Permatang Pasir. Jika UMNO sanggup mencari pengundi luar aku harapkan PR pun boleh buat begitu-mulakan dari sekarang.

Sekarang wakil rakyat aku dah jadi BEBAS, biarkan dia BEBAS kalau ada pun menyusahkan saja dan bermacam-macam masalah tak henti-henti. Bekas ketua cabang Keadilan Jamaludin Abu hasan atau Din Komando tok sah dok cakap banyak, tok sah dok cakap pandai, orang Paya Besar tahu sapa hang sebenarnya. Patut la kawan-kawan pun dah tak mai sembang kerna dapat habuan.

0 ulasan:

Catat Ulasan