Selasa, Ogos 11, 2009

SALAM 1 MALAYSIA

Dulu setakat ada Jom heboh, heboh selalu tapi sekarang dah heboh 1Malaysia pasal Dewa 1Malaysia di Batu Caves. Sebut saja 1Malaysia, rakyat sudah faham apa itu 1Malaysia sebab 1Malaysia kenaikkan tambang bas, insuran kenderaan, pemakaian tali pinggang keledar belakang, kenaikkan minyak dan macam-macam lagi akan naik.

Sebelum ini dicorong-corong media lektronik kedengaran dengan permulaan kata-kata assalamualaikum tapi masa dah berubah kini dengan salam 1Malaysia, apa dah jadi. Apakah bangganya kita bila menyebut salam 1Malaysia sedangkan memberi salam dengan assalamualaikum adalah lebih baik dan berpahala.

1Malaysia rakyat didahulukan, 11 hadiah untuk rakyat tetapi penduduk kampung Buah Pala tidak dapat walau satu hadiah pun, andai rakyat didahulukan tentunya masalah kampung Buah Pala dah selesai. 1Malaysia rakyat didahulukan tentunya rakyat di DUN Permatang Pasir akan menerima hadiah-hadiah yang akan dibawa ke DUN itu, tidak diketahui lagi apakah hadiah itu dibawa dengan Helikopter atau menggunakan beg hitam. RM100.000 untuk setiap mesjid dan RM30.000 untuk setiap surau di Parlimen Permatang Pauh harus dituntut oleh rakyat di Permatang Pauh, bila lagi peruntukkan itu hendak diberi? Inilah janji-janji sewaktu menjadi Timbalan Perdana Menteri di mesjid Guar Perahu, Penanti pada PRK Parlimen Permatang Pauh. Mesjid itu juga menyaksikan pemberian replika cek kosong RM100.000 dan bersumpah tidak mengenali ALtantuya.

0 ulasan:

Catat Ulasan